Lilja - Lilium Tiber |
Helppo on narista ja ruikuttaa milloin mistäkin aiheesta. Somemaailma on täynnä kaikenlaisia negatiivisia uutisia ja haukkumista. Olen alkanut suodattamaan, mitä uutisia luen ja ennenkaikkea uutisiin liittyvää kommentointia. Pakko on suojella itseään, ettei jatkuvasti pahoittaisi mieltään. Toki on hienoa, että meillä kaikki saa vapaasti ilmaista mielipiteensä, mutta silti toivoisin ihmisten muistavan kommentoidessaan normaalit käyttäytymiseen kuuluvat säännöt. Ihan kaikkia sammakoita ei kannattaisi suustaan julkisesti päästää.
Pelargonia 'Inspire Pink' |
Edellinen on jonkinlainen köyhä aasinsilta seuraavassa esittämääni kiitokseen. Keskustelen parin ihmisen kanssa usein siitä, kannattaako asiakaspalautetta antaa. Jos itse olisin yrittäjä ja esimerkiksi valmistaisin jotain tuotetta, haluaisin ilman muuta tietää, mitä asiakkaat tuotteestani ovat mieltä. Ja eritoten, jos tuote kaipaa kehittämistä tai siinä on jotain, mikä ei asiakkaita miellytä. Yrityksillä on toki monenlaisia keinoja testata tuotteitaan, mutta viime kädessä loppukäyttäjä on se paras testaaja.
Rusopajuangervo - Spriaea x billiardii |
Olen jo jonkin aikaa käyttänyt taimien, viherkasvien ja kesäkukkien lannoittamiseen Biolanin merileväuutetta. Minun kukkani näyttävät siitä tykkäävän. Merileväuutetta ei näköjään ole joka kaupan hyllyllä, joten purkin nähdessäni ostan, jos vain edellinen alkaa olla vähissä. Kahden viimeisimmän merileväuutepurkin korkki on auennut väärästä paikkaa, jolloin kaatonokka ei ole ollut käytettävissä. Purkista on ollut hankala kaataa nestettä kastelukannuun ja varsinkin purkin ollessa täynnä iso osa nesteestä purskahtaa pitkin tiskipöytää. Ainetta siis menee hukkaan ja ruskean uutteen siivoaminen aiheuttaa ylimääräistä työtä. Aikani sotkuja siivottuani ja mielessäni asiaa harmiteltuani otin kuvan rikkonaisesta purkista ja laitoin Biolanille asiakaspalautetta.
Vastaus asiakaspalautteeseeni tuli nopeasti. Ilahduttavinta oli, että samalla viikolla Biolan lähetti minulle uuden merileväuutepurkin ja sen ohessa myös ravinnepuikkoja ja purkillisen luonnonravinnenestettä. Uskon, että Biolan hyötyy saamastaan palautteesta eli tässä tapauksessa he voivat tarkastaa korkin kiinnitysmekanismit ja tarvittaessa parantaa sitä. Minulle lähetetty lohdutuspaketti toimii taasen erinomaisena markkinointina, sillä näin saatiin yhdestä harmistuneesta asiakkaasta tyytyväinen ja taattiin, että jatkossakin ostan merileväuutetta.
Clematis Rouge Gardinal |
Biolan ansaitsee minusta kiitokset ja kukkasen hyvästä asiakaspalvelusta.
Biolanilta esimerkillistä toimintaa. Itse olen pyrkinyt antamaan myös positiivista palautetta, esim hyvästä asiakaspalvelusta.
VastaaPoistaIlman muuta myös positiivisen palautteen antaminen on luvallista ja hyödyllistä. Kiitokset ovat meille kaikille tärkeitä.
PoistaKiva ele Biolanilta. :) Toivottavasti saavat korkkinsa toimimaan, mulla on kans yks lannoitepurkki vuotanut ikävästi. Itse olen aika laiska antamaan palautetta, vaikka olisi aihettakin. :D
VastaaPoistaAika usein palaute jää lähettämättä, vaikka syytä olisi. Nykyisin palautteen antaminen on tehty varsin helpoksi, kun monille yrityksillä on kotisivuillaan sitä varten oma paikkansa.
PoistaMinulle kävi vähän samanlainen juttu, joka hyvin osoitti, että palautusta kannattaa tehdä. Syön mielelläni aamulla kahvin kanssa kauraleipää, jossa ei ole jyviä. Se muistuttaa eniten satakuntalaista kakkoa, jota täällä ei tunneta. Yhtenä aamuna kun puraisin, leivässä oli jotakin kovaa kuin kivi. Katsoin kättäni ja siinä oli kievä kovempi jyvän siemen ja valitettavasti pala hampaastani lähti sen myötä. Menin heti hammaslääkärilleni ja lasku paikkuusta oli yhteensä 400 euroa! Olin laittanut onneksi otin sen kivikovan jyvän tai mikä se nyt olikaan tlateen ja laitoin pienimpään MiniGrip -pussiin. Lähetin leipäfirmaan laskun kopion kanssa. Sain koko summan takaisin ja vielä ystvällisen viestin, jossa kovasti pahoiteltiin ja toivottiin minun jatkossakin syövän kyseistä leipää. Ja kyllähän syönkin:)
VastaaPoistaAsiallinen asiakaspalaute on kaikkien etu. Toteaa kauppiaan tytär
Nimenomaan, asiallinen palaute on kaikkien etu. Se vain ei ole ihan itsestään selvyys, vaan usein käy niin, että asiakas syyllistetään. Hienosi suosikkileipäsi leipoja toimi. Kaikille jäi hyvä mieli ja varmasti minäkin söisin leipää tuonkin jälkeen.
PoistaHienoa toimintaa Biolanilta, kyllä tosiaan kannattaa palautetta antaa pienestäkin asiasta.
VastaaPoistaTässä yhteydessä muistui mieleeni tapaus muutaman vuoden takaa, olin nimittäin ostanut marketista yhden tunnetun valmistajan yövoidetta, ja kotiin tultuani havaitsin tuotteen pilaantuneen, väri oli ihan muuta kuin sen olisi pitänyt olla. Otin sitten yhteyttä suoraan kyseiseen valmistajaan, Suomen toimipisteeseen. En vienyt sitä samaan kauppaan takaisin kun se oli 50 kilometrin päässä. Laitoin sähköpostilla kuvan, kuitin ja kuvauksen tuotteesta. Myös maininnan että haluaisin uuden tuotteen. Siellä päässä todettiin tuotteen pilaantuneen, ja kysyttiin haluanko todellakin uuden tuotteen, ja näitä viestejä läheteltiin puolin ja toisin ainakin lähemmäs kymmenen kappaletta. Lopulta sain hakea postista paketin 60 cm x 60 cm, jossa oli nätisti pakattu uusi pikku purkki tuota yövoidetta :D
Kiva, että lähettivät sinulle uuden yövoiteen. Kannatti nähdä vähän vaivaa. Aika usein pilaantunut tuote jää palauttamatta pelkästään pitkien välimatkojen vuoksi. Eipä sitä viitsi lähteä 50 km ajamaan yhden purkin vuoksi.
PoistaKyllä asiallinen palaute aina kannattaa oli se sitten kehut tai huomautus jostain asiaan kuulumattomasta.
VastaaPoistaMinä kuulun ihmisiin joka itsekseen harmittelee ja asia jää siihen.
Tässä tapauksessa ei kumpikaan osapuoli hyödy ja se on väärin molempia kohtaan.
Minua harmitti sen verran isosti, kun jo toisenkin purkin korkki oli rikki, että siltä istumalta ryhdyin tekemään asiakaspalautetta. Usein käy niin, että pahimman harmituksen mentyä ohi asia unohtuu kokonaan.
PoistaSait miellyttävän kohtelun, kun itse toimit asiallisesti. Harva meistä kuitenkaan tarttuu asiaan ja oikeasti antaa palautetta firmaan, joka hyötyy asiakaspalautteesta.
VastaaPoistaVarsin usein aiheellinenkin palaute jää antamatta. Pyrin olemaan asiallinen ja perustelemaan asiani, sillä riitelemällä saa vain huonoa kohtelua.
PoistaOlipas mukavaa luettavaa..kiva palaute Biolanilta ja varmasti hyötyvät sinunkin huomioista tuon korkin suhteen💕👍Kaunista syyspäivää sinne🌻
VastaaPoistaTästä asiakkaspalautteesta jäi ainakin minulle mukava tunne ja varmasti kiinnittävät jatkossa huomiota korkin kiinnitysmekanismiin.
PoistaHieno hyvitys Biolanilta! Minulta jää usein valitus tekemättä. Tuntuu, että pikkusumman takia ei kannata nähdä vaivaa. Toisaalta taas asiat eivät korjaannu, jos palaute jää antamatta.
VastaaPoistaUseimmiten se asiakaspalaute jää tosiaan antamatta. Varsinkin, jos asiakaspalautteeseen ei saa mitään vastausta, tulee turhautunut tunne. En välttämättä odota edes hyvitystä, vaan sekin riittää, että palaute on huomioitu.
PoistaHyvin toimittu ja tällaisella postauksella on myös merkityksensä. Kiinnostuin heti kyseisistä tuotteista ja laitan ne muistiini ensi kesää varten.
VastaaPoistaBlogimaailmasta olen löytänyt vinkin uutteesta ja voin suositella sitä myös muille.
PoistaAiheellista ja rakentavaa palautetta kannattaa antaa. Biolanilla on oltu nyt herkkänä ja tilanteen tasalla - potentiaalinen negatiivinen kokemus käännetty suositteluksi blogissa. Toivottavasti kehittävät myös korkkia :)
VastaaPoistaToimimaton korkki peräti kahdessa purkissa harmitti sen verran, että päätin laittaa palautetta, jota muuten harvemmin tulee lähetettyä. Harvemmin blogissa mitään mainostan, mutta joskus kiitokselle on hyvä antaa paikkansa.
PoistaBiolan toimi hyvin, asiakaslähtöisesti. Olen kerran reklamoinut lihapaketissa olleesta muovin palasesta. Ja onneksi valitin, saimme tehtaalta viestiä että koneessa oli vika eikä sitä oltu vielä huomattu. Saivat ongelman korjattua ajoissa. Aina kannattaa antaa palautetta, oli minun kokemus.
VastaaPoistaUskon, että asiallinen palaute on niin tuotteen valmistajan kuin käyttäjänkin etu. Siitä varmaan kohu olisi noussut, jos muovia sisältäviä lihapaketteja olisi päätynyt asiakkaille suuria määriä.
PoistaBiolan vastasi nopeasti antamaasi asialliseen palautteeseen ja hyvitti vielä aiheuttamansa mielipahan. Tämä jos mikä on hyvää palvelua.
VastaaPoistaSamaa mieltä. Eikä varmasti ollut Biolanille kovin suuri vaiva.
PoistaMerileväuutteesta olen kuullut paljon hyvää, itse olen tainnut käyttää vain puikkomuodossa. Ei siitä ainakaan haittaa ole ollut! Monta kertaa olen miettinyt, että pitäisi ostaa tuota uutettakin, sen hyödyt ovat varmasti pitkältä ajalta testatut, ihmiset ovat kautta aikain käyttäneet merilevää lannoittamiseen, missä sitä suinkin on ollut saatavilla.
VastaaPoistaKorkin kiinnitysongelma on tosi tärkeä tieto valmistajalle, varmasti! Hyvä että kerroit ja tällaisista asioista on turha edes yrittää ottaa huonoa omatuntoa. Liian usein ujostellaan palautteen antamista.
Biolanilla tuntuu asiakaspalvelu toimivan hyvin :-)
Blogimaailmasta löysin kerran vinkin tuosta merileväuutteesta ja sen jälkeen olen sitä käyttänyt. Minusta sen teho on parempi, kuin aiemmin käyttämieni kasvilannoitteiden.
PoistaYhden rikkoontuneen korkin voi laittaa vahingon piikkiin, mutta toinen kaikkine sotkuineen alkoi nyppimään sen verran paljon, että oli palautteen paikka.
Itse olen samaa mieltä, että palautetta kannattaa antaa, sekä hyvää että "huonoa". Palveluista annan kyllä aina kehut, mutta harvoin kehtaan sanoa, jos jokin ei miellyttänyt. Tuotteista taas laitan reklamaatiota, jos kaikki ei ole kunnossa, mutta eipä tule laitettua kyllä kehuja... Mutta tässä tapauksessa: hyvä Biolan, ja hyvä sinä, kun annoit palautetta <3
VastaaPoistaHuonosta palvelusta on vaikea antaa palautetta. Sitä äänestää sitten jaloillaan eli ei enää mene paikkaan, jossa saa huonoa palvelua. Erääseen ravintolaan laitoin vuosi sitten asiakaspalautetta, johon ei koskaan vastattu. Minusta se kertoo yrityksestä niin paljon, etten sinne enää syömään mene. Ko. ravintolassa kaikki meni kohdallamme pieleen kahdella eri käynnillä.
Poistapalautteen antaminen on suomalaisille varmaan vaikeaa. Hyvän etenkin. Mukavaa saada hyvää palvelua. Hyvä palvelu on mielestäni markkinoinnin ykkäsjuttu. Nytkin minä päätin tässä mennä ostamaan tuota uutetta :) En muistanut sen olemassaoloa, vaikka joskus olen käyttänyt.
VastaaPoistaSuomalainen on taitava marmattamaan selän takana, mutta asiallista palautetta ei anneta. Vaikea siinä on yrityksen korjata ja kehittää toimintaansa, jos vikapaikoista ei ole täsmällistä tietoa.
PoistaMinusta merileväuute on hyvä tuote. Kasvit tykkää siitä ja esimerkiksi pelqguut ovat kukkineet sen voimalla hyvin.
Hienoa palvelua! Palautetta kannattaa antaa, jotta asiat kehittyvät. Kiitosta kannattaa antaa myös, sillä se ei maksa mitään ja kiitoksen saaja tulee iloiseksi.
VastaaPoistaKiitokset eivät todellakaan maksa mitään. Niitä tulisi ylipäätään jakaa kaikkialla enemmän.
PoistaKiva, kun sait asiallisen kohtelun. Minulla on paljon kaktuksia. Käytän niille merileväuutetta ympäri vuoden, samoin enkelinsiiville. Mukavaa viikonloppua!
VastaaPoistaHauska kuulla, että muutkin ovat todenneet merileväuutteen hyväksi tuotteeksi.
PoistaMukavaa viikonloppua sinullekin!
Hienoa asiakaspalvelua Biolanilta. Toivottavasti saavat nyt korkit toimimaan. Merileväuute onkin minulle uusi tuttavuus, täytyy laittaa ylös, jos joskus sitä kokeilisi. Hyvää viikonloppua!
VastaaPoistaMinustakin Biolan suhtautui asiakaspalautteeseen ilahduttavan asiasllisesti. Olen kokenut merileväuutteen hyväksi tuotteeksi, joten uskallan sitä suositella muillekin.
PoistaMukavaa viikonloppua myös sinulle1
Pinkkien kukkien sivu. <3
VastaaPoistaKatsos vaan, sattumoisin kaikki pinkit kukat valikoituivat postaukseen.
PoistaMukavaa viikonloppua sinulle!
Hienosti tehty sekä sinulta että Biolan puolelta.
VastaaPoistaMukavaa viikonloppua-
Kiitos Sylvi, samoin sinulle mukavaa sunnuntaita!
PoistaAsiallinen palaute on aina hyväksi.
VastaaPoistaNäin on. Kaikkien kannalta.
PoistaTuo oli hyvää asiakaspalvelua. Hyvä kun annoit palautetta. Upeita kukkakuvia sinulla täällä:)
VastaaPoistaKiitos Metsäntyttö! Toivottavasti uutepurkin korkkiongelma myös korjaantuu.
Poista